28. kesäkuuta 2015

En ole koskaan...

Olen törmännyt muutamaan "En ole koskaan"- haastepostaukseen.  En onnistunut löytämään haasteen alkulähteelle, joten jos joku teistä tietää keneltä tämä lähti saapi vinkata. Ja saan lisättyä haastajan tänne.  En voinut vastustaa kiusausta, sillä tämä on helpompaa kuin ne haasteet joissa pitäisi kertoa itsestään.
 Mistä minä tiedän mitä kertoa, kun en aina tiedä itsekään mistä pidän/en pidä tai minkälainen olen? Tiedän kyllä minkälainen ihminen toivoisin olevani, mutta olen myös mestari itsepetoksessa. Sen verran pystyn sanomaan.
Nyt sentään on kysymys täysin faktoista.  Tähän minä pystyn!  Muutama vuosi sitten tämä olisi ollut vielä todella helppoa, ennen kuin aloitin määrätietoisesti ja tietoisesti lyhentämään tätä listaa.  Listalle olisi tullut ainakin lentokoneella lentäminen, kampaajalla ja kasvohoidossa käynti, etelän matka, yöpyminen hotellissa ym. monelle arkipäiväisiä asioita.

1.  Olen omistanut ajokortin 17-vuotta ja auton lähes yhtä kauan. En ole koskaan joutunut poliisin pysäyttämäksi.  Luetaanko tähän samaan kategoriaan se, etten ole koskaan saanut sakkoja? Tai puhaltanut alkometriin?

2. En ole koskaan murtanut luitani. Lapsena olin suorastaan kateellinen kaverille joka "sai" kipsin.  Tämä on hämmästyttävää kun tietää minun pudonneen kalliokiveltä lapsena, olleen useammassa auto kolarissa, lentäneen pyöräntangolta kovassa vauhdissa alamäessä (ilman kypärää), jättäneen raajojani milloin minkäkin väliin yms. tikkejä on ollut jaloissa, käsissä ja naamassa.



3.  En ole koskaan asunut yksin.  Tapasin mieheni 17-vuotiaana ja hän muutti luokseni lapsuudenkotiini.  Sieltä muutimme sitten yhdessä ensimmäiseen omaan kotiin.

4.  En ole koskaan keilannut. Tämä on tärkeää, sillä olen aina halunnut. Olisin varmasti tosi hyvä siinä. ;)

5.  En ole koskaan käynyt hierojalla. Jos selkä tai hartiat on jumissa niin nakitan miehen tai jonkun ystäväni hieromaan. Sellaisen ihmisen jonka tunnen entuudestaan. En pysty kuvittelemaan vieraan ihmisen tekemään edes normaalia hartiahierontaa itselleni.  Vyöhyketerapiassa kävin kerran ja ikään kuin vahingossa naprapaatilla.

6.  En ole koskaan ollut Lapissa. Haluaisin, kovasti.

7.   En ole koskaan seurannut tai edes pitänyt jääkiekosta.  En tiedä syytä. Eikä jaksa kiinnostaa. Formulat voisi muuten mennä tähän samaan, mutta olen jäänyt muutaman kerran itselleni rysän päältä kiinni. Pääosin en tykkää. Jääkiekko taas... samaan avantoon vain kaikki.



8. Edellisestä tulikin mieleeni.  En ole koskaan kertonut perheelleni pudonneeni noin 8-vuotiaana jäiden läpi jokeen.  Menin kokeilemaan kestääkö jää... ei kestänyt.  Jollain ihmeellisellä voimalla onnistuin lopulta pääsemään ylös ja kotiin palatessa muistan pelänneeni miten kovasti tästä minulle suututtaisiin. Joten en kertonut.  (Jos joku perheenjäseneni tätä lukee; anteeksi etten kertonut!)

9.  En ole koskaan katsonut kauhuelokuvia. Pelkät mainokset tai tunnusmusiikit saavat näkemään painajaisia. Manaajan tunnari saa hien pintaan välittömästi. En pysty muistamaan sitä vaikka kuinka yritän, mutta tunnistan sen ensisävelistä.  Kuitenkin pystyn lukemaan kauhukirjallisuutta.






10.  En ole koskaan antanut kenenkään muun kasata huonekaluja.  Se on kuulkaas mun homma ja se on ihanaa. 3D palapeliä kerrakseen. Ikeat on lastenleikkiä kuvallisine ja vaihe vaiheelta etenevie (sana?) ohjeineen. Haastetta on jo niissä JYSKin , MASKUN tms. ohjeissa, joissa on kalusteesta tasan yksi kuva täynnä viivoja, numeroita ja kirjaimia.  Joskus menee hermot niin että vihaksi pistää ja joskus vasaran virkaa on toimittanut kivi ja ruuvimeisselistä on käynyt saksien kärjet, mutta aina on valmista tullut.  Tämä viimoinen olisi ehkä hohdokkaampi jos olisi ollut toisinpäin, että en olisi koskaan huonekalua kasannut, mutta alkoi jo ideat loppumaan ja tottahan tuo on.
  Olen siis ilmeisesti ollut aika tehokas oman listani lyhentämisessä.

Tämmöinen tuli minun listastani ja haastan luonnollisesti kaikki mukaan.  Nyt saatan tarvita yhden aspiriinin.



Heidinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä mieltä?