12. helmikuuta 2016

Päivä valkeni toisenlaisena

Olin viime yön yövuorossa. Edellisenä päivänä en nukkunut lainkaan ennen töitä, sillä tyttärellä nousi lämpö ja särki päätä.  Tänä aamuna hän soittaa minulle seitsemältä, kuume on noussut 39,3 asteeseen.  Selvä peli, viikonlopun bileet on peruttu.  Meillä juhlitaan 13-v synttäreitä sairasvuoteelta käsin.
Kun tulin kotiin tyttö peruutti kaverijuhlat, minä sukukahvit ja käytiin terkkarissa sairaanhoitajan juttusilla.  Alun perin piti ottaa tulehdusarvot, mutta kotimatkalla tajusin niiden jääneen ottamatta.  Täällä blogin puolella tämä kaikki tarkoittaa, että lupailemiani herkkujuttuja ei tulekkaan ihan siinä määrin kuin ajattelin.


Posti toi synttärikortin mummilta. Olen istunut nojatuolissa sohvalla makaavan lapseni lähellä tarkkailemassa hengitystä ja ihoa.  Miksi?  Koska hänellä on taipumusta reagoida virustauteihin rajulla nokkosrokolla ja viimekerralla turposi huuli. Sekin yövuoron aikana.  Silloinkin lähdin hehkeänä aamulla terkkariin sairaan kanssa ja palasimme EpiPenin (adrenaliinikynän) kanssa.
 
Vieraat jää tulematta, mutta syntymäpäiväkakku on saatava. Vaikkei sitä kukaan söisikään.   Ja onhan kaikki tarvikkeet jo hankittu, joten:
 
 
 
 
Keittiö sekasin. Tältä meillä näyttää kun minä leivon ;)  Lopputuloksen paljastan huomenna jos mitään muuta ylläriä ei ilmaannu.
 
Rauhaisaa viikonloppua!
 
 
Heidinen
 
 
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä mieltä?